Stil de viaţă sănătos

Fedima Romania

Pâinea în dieta zilnică

Pâinea este un aliment important în viața de zi cu zi. O dietă echilibrată este baza unei bune sănătăți, și putem afirma că pâinea face parte dintr-un stil de viață sănătos. Cu toate astea consumul de pâine a înregistrat un declin în toată UE pe parcursul ultimilor ani. Motivele scăderii consumului de pâine sunt multe și variate. Se datorează, în principal, modificărilor aduse în obiceiurile noastre alimentare și de viață

citește mai mult

Pâinea și cerealele sunt fundamentale în alimentația omului, fiind la baza celor mai multe piramidele alimentare. Cu alte cuvinte, pâinea aparține familiei alimentelor care trebuie să formeze o parte majoră a unei diete echilibrate.

În mintea consumatorilor, pâinea îngrașă … Dimpotrivă, datorită compoziției sale, pâinea ne ajută la reechilibrarea dietei dacă este consumată în cantități responsabil de 100-150 g /zi (2-3 felii).

Pâinea este o matrice excelentă pentru introducerea în alimentație a ingredientelor sănătoase: cereale integrale, nuci, semințe, fructe etc. Aceste ingrediente duc la sortimente de pâine mult mai hrănitoare  și sănătoasă. În afară de aspectul său, produsul are un conținut nutritiv sănătos (carbohidrați, proteine, minerale, vitamine și fibre etc.), care reprezintă un beneficiu atât pentru copii, cât și pentru adulți. Într-o dietă sănătoasă, echilibrată, carbohidrații ar trebui să reprezinte aproximativ 60% din consumul total de energie. În funcție de conținutul de fibre, consumul de pâine poate contribui la reglarea tranzitului intestinal și la prevenirea cancerului de colon.  Pâinea are calități nutritive incontestabile care o fac perfectă pentru o dietă sănătoasă. Din păcate, mulți consumatori nu sunt conștienți de beneficiile sale.

Trebuie să conștientizăm faptul că consumul de pâine este o plăcere în viața de zi cu zi. Multiplitatea de sortimente și varietăți de pâine ne oferă și posibilitatea de a o consuma în multe ocazii și combinații. Pâinea completează majoritatea produselor alimentare: ciocolată, șuncă, brânză, carne rece, ouă, etc… astfel puteți pregăti un sandwich cu aproape orice alt aliment!

Ce trebuie să reținem este faptul că, pâinea contribuie la un stil de viață sănătos, iar corpul nostru are nevoie de nutrienții oferiți de acesta. Înlocuirea ei cu alte produse alimentare, nu face decât să influențeze negative echilibrul nutritiv din dieta noastră zilnică.

Gustul de mâine – dezvoltare de noi produse

Consumatorul modern are propriile preferințe, atitudini și moduri în care percepe industria produselor de brutărie-panificație-cofetărie; iar dorința lui este de a avea un cuvânt de spus în realizarea produselor.

citește mai mult

Descrierea modului în care gândesc consumatorii este o sarcină foarte dificilă, iar înțelegerea preferințelor consumatorilor este foarte importantă pentru pentru dezvoltarea de noi produse. Din acest motiv, marii jucători din piața de ingredient pentru industria de panificație-patiserie și cofetărie, au propriile laboratoare de analiză senzorială unde specialiști și consumatori desăvârșesc rețetele produselor inovative.

Este ideal să implici și consumatorul în elaborarea de noi produse, deoarece el analizează produsul urmărind alți factori, mult mai complecși, decât un tehnolog care este atent mai mult la chimia din spatele produsului.

Consumatorii sunt întotdeauna bucuroși să deguste produse noi. Mai mult, la descrierea produsului, opinia lor este mult influențată și de alte elemente precum locația și mediul social, informațiile despre produs regăsite pe etichete, ambalaje sau materiale de promovare, marcă sau experiența lor anterioară. Acest lucru este esențial în dezvoltarea unui nou produs.

În concluzie, dezvoltarea unui nou produs trebuie să ia în calcul preferințele actuale ale consumatorului, și să își cunoască foarte bine piața. Iar lansarea de produse noi pe piață reprezintă o importantă sursă de creștere a profiturilor unei firme.

Percepția consumatorilor în ce privește prospețimea produselor

Prospețimea este un atribut holistic atribuit unui produs alimentar, care include cel mai adesea, în ce măsură și-a păstrat calitatea și este opusul celui rămas sau degradat. Definițiile prospețimii evoluează și au apărut noi criterii care influențează percepția asupra calității consumatorilor. Proprietățile senzoriale ale alimentelor contribuie semnificativ la percepția privind prospețimea, dar aceste proprietăți nu sunt ușor identificate și descrise, deoarece acestea vor varia considerabil, în funcție tipul de produs supus analizei.

citește mai mult

Consumatorii se așteaptă ca alimentele lor să fie mai proaspete în viitor

Prospețimea a fost și este încă un element crucial pentru consumatori, iar definirea prospețimii a evoluat în ultimii ani.

Prospețimea unui produs are un impact major asupra percepției calității. De aceea, pentru a determina prospețimea produsului, consumatorii continuă să-și folosească simțurile pentru a determina prospețimea produsului: prin miros, vizual (aspectul general, dar și văzând produsul realizat) și atingere (fragedă și moale). Un nou criteriu pe care consumatorii îl folosesc pentru a judeca prospețimea produselor de panificație, și el asociat cu prospețimea, este termenul de valabilitate: timpul în care un produs poate fi păstrat fără a deveni impropriu pentru consum.

Prospețimea definește percepția calității

Un sondaj realizat de Taste Tomorrow: a foodstep into the future, realizat pe un eșantion de peste 17.000 de consumatori din 40 de țări, dezvăluie noile tendințe cheie la nivel mondial, dintre care una este „prospețimea”. Importanța crescândă a datei de expirare în percepția prospețimii a fost un atribut al sondajului: cum afectează această percepție a consumatorilor de alimente ambalate și congelate față de alimentele proaspete? Consumatorii percep vreo diferență de calitate?

Sondajul dezvăluie că răspunsul este da: 86% dintre consumatori consideră clar că produsele alimentare proaspete sunt de o calitate mai bună decât cele ambalate sau congelate (acest lucru este valabil pentru alimente în general). Decalajul este de fapt destul de mare, doar 33% dintre consumatori consideră că produsele alimentare ambalate sunt de bună calitate și 40% consideră că alimentele congelate sunt de bună calitate.

Preluări cheie din tendința „prospețime”

Rezumând tendința „prospețime”, putem spune că prospețimea definește percepția calității unui produs. Pentru a radia prospețimea, este important să se permită consumatorilor să experimenteze prospețimea cu toate simțurile. Prin urmare, brutarii sunt interesați să mențină prospețimea pâinii lor cât mai mult timp. Orice pierdere a moliciunii miezului este adesea menționată pur și simplu.

Invechirea este definită ca orice modificare, în afară de degradarea microbiologică care apare după coacere, ceea ce face ca produsul copt să fie mai puțin acceptabil pentru consumator. Modificările fizice sau senzoriale asociate cu învechirea includ: pierderea moliciunii, flexibilității și rezistență cojii; creșterea rezistenței la tăiere; tendința de a deveni sfărâmicios; pierderea aromei, și modificări la masticare.

  1. https://www.foodqualityandsafety.com/article/judging-the-freshness-of-bread-2/
  2. Samuel P. Heenana, Nazimah Hamida, Jean-Pierre Dufoura, Winna Harveyc,  Conor  M. Delahuntyab  2009 Consumer freshness perceptions of breads, biscuits and cakes, Food Quality and Preference, Volume 20, Issue 5, July 2009, Pages 380-390 https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2009.02.008
  3. How freshness defines the quality perception of baked goods 2019 https://www.tastetomorrow.com/inspiration/how-freshness-defines-the-quality-perception-of-baked-goods/430/